Kampanie społeczne dotyczące alkoholizmu i narkomanii jako część działalności organizacji społecznych

bar-1248841_1280Społeczeństwo polskie  dotyka wiele negatywnych zjawisk. Bezdomność, narkomania, alkoholizm , przemoc domowa to tylko niektóre z nich. Przez lata na takie niewygodne tematy nie rozmawiano, ba starano się nawet nie dostrzegać takich zjawisk. Wiele osób myślało, że skoro o danym problemie nie będzie się głośno mówić to ich po prostu nie będzie. Tymczasem sytuacja wygląda inaczej. Problem, który próbuje się ignorować narasta do sporych rozmiarów. Przez lata o wielu sprawach w przestrzeni publicznej nie dyskutowano. Były to tematy niewygodne, często wstydliwe ukrywane przez rodzinę osoby, która zmagała się z różnego typu trudnościami. Jednak dzięki działalności organizacji społecznych takie podejście odchodzi powoli do lamusa. Obecnie, na przykład rozmawia się o problemach alkoholizmu i narkomanii w różnych grupach społecznych, ich przyczynach i skutkach. O tego typu problemach rozmawia się już z młodzieżą, tak by młodzi ludzie wiedzieli czym grozi spożycie alkoholu i branie narkotyków. W ten sposób próbuje się ostrzegać przed wyniszczającym uzależnieniem od takich używek.
Co ważne, prowadzi się kampanie dotyczące alkoholizmu i narkomanii oraz jej różnych aspektów. Dzięki temu coraz więcej osób reaguje, gdy pijani rodzice zajmują się dziećmi. Na tego typu zjawiska kiedyś nie zwracano uwagi zgodnie z zasadą „nie mój problem”. Dodatkowo zdecydowane reagowanie w takich sytuacjach uchodziło za donoszenie, które w jednoznaczny sposób kojarzyło się negatywnie. Teraz coraz więcej osób dostrzega, że takie ignorowanie zjawiska przyczynia się do wielu całkowicie niepotrzebnych tragedii. Obecnie społeczeństwo rozumie, że w takich sytuacjach należy kierować się dobrem dziecka oraz zapewnieniem mu bezpieczeństwa.
Pojawia się także mnóstwo kampanii dotyczących pijanych kierowcach, które napiętnują takie zachowania. To wszystko przynosi rezultaty. Coś co do niedawna było społecznie akceptowalne, czyli jazda za kółkiem po dwóch piwach, obecnie zaczyna być potępiane. Nareszcie zaczęto dostrzegać jak bardzo niebezpieczni są pijani kierowcy i do jak wiele tragedii doszło bo ktoś wsiadł do auta „na gazie”. Nadal jednak za dużo pijanych osób kieruje samochodem. Na początku wszystkie akcje były nakierowane na uświadomienie ludzi, jak wiele ryzykują wsiadając po alkoholu za kółko. Obecnie zmienił się trend. Coraz częściej kampanie mają na celu „uczulenie” otoczenia na pijanych kierowców. Uczy się społeczeństwo, by zamiast przyglądać się biernie takim sytuacjom zabierało kluczyki pijanym. Zdecydowane reakcje na takie zjawiska może wpłynąć na zmniejszenie liczby wypadków samochodowych.
Wszelkie kampanie organizacji społecznych mają na celu przybliżenie pewnej trudnej tematyki. Ma również jednoznacznie ukazać, że zjawiska uchodzące czasami w niektórych środowiskach za normalne mogą przyczynić się do tragedii życiowych. Uczą jak należy w takich sytuacjach reagować. Takie uświadamiające kampanie społeczne to tylko część działalności wszelkich organizacji, które wykonując ogromną pracę powoli zmieniają nastawienie społeczeństwa do wielu zjawisk. Zapewne dzięki temu niejedno życie już ocalono. Co nie oznacza, że organizacje społeczne mogą „osiąść na laurach”. W wyżej wspomnianych kwestiach nadal należy uświadamiać i edukować społeczeństwo, aż takie negatywne zjawiska jak pijaństwo rodziców lub za kółkiem całkowicie znikną.

W: Bez kategorii

Dodaj komentarz

You must be Logged in to post comment.

© Organizacje Społeczne. XHTML / CSS Valid.
Proudly designed by Theme Junkie.